Royal FloraHolland

Royal FloraHolland is de grootste veiling van Nederland. Het werd in 1911 opgericht door kwekers die hun producten beter in de markt wilden zetten. Inmiddels bedient het met vijf locaties 98% van de totale markt. Voor het vervoer van de ruim twaalf miljard bloemen per jaar heeft Royal FloraHolland karren en containers in eigen beheer. De waarde van dit ladingdragerpark loopt in de miljoenen. Niet zo gek dat werd gezocht naar het beste systeem voor beheer en controle.

Alle ladingdragers beheren met Avalanche van Bexter

Het beste systeem voor de grootste veiling

De eerste contacten met Bexter stammen uit 2007, rond de fusie tussen toenmalig FloraHolland met Bloemenveiling Aalsmeer. Er was behoefte aan één centraal softwaresysteem voor registratie en beheer van ladingdragers. “In eerste instantie hebben we de mogelijkheid verkend om onze eigen ICT-afdeling een dergelijk systeem te laten ontwikkelen. Maar na onderzoek besloten we over te gaan tot Avalanche van Bexter”, aldus Henk Angerman, manager logistieke middelen. “Voorheen hadden we meerdere systemen. Die communiceerden met elkaar, maar waren allemaal anders ingericht. Dat betekende dubbele beheerskosten en veel extra tijd. Dat behoort nu tot het verleden.”

Betere service aan klanten

Avalanche is ook voor klanten een prettig systeem om mee te werken. Angerman: “Voor onze klanten brengt het als voordeel mee dat zij hun saldo’s kunnen beheren in één account. Dat is niet alleen praktisch, maar bespaart klanten ook geld. Door in één systeem te werken, vormen de creditsaldo’s en debetsaldo’s door de verschillende locaties heen samen één saldo. Hierdoor hoeven ze minder rente over de huur te betalen.” 
 
Royal FloraHolland en Bexter zijn altijd op zoek naar nieuwe mogelijkheden in Avalanche. Angerman: “In het verleden hebben we samen met Bexter al functionaliteiten op maat gebouwd en dat zal in de toekomst niet anders zijn.”

Bexter: een jong en dynamisch bedrijf

Henk Angerman kan Avalanche van harte aanbevelen: “Bexter is een jong en dynamisch bedrijf met praktische mensen die weten waarover ze het hebben. We zijn zeer tevreden over de samenwerking. En naast alle eerder genoemde voordelen wordt Avalanche door veel anderen in de sector gebruikt. Het maakt gegevens uitwisselen en vergelijken heel gemakkelijk.”

Cijfers Royal FloraHolland

  • Locaties: 4 
  • Leden: 5.000 
  • Klanten: 2.450 
  • Dagelijkse transacties: >100.000 
  • Stapelwagens: 250.000

 

OPDRACHTGEVER

CIJFERS
250K ladingdragers
5000 leden
>100K dagelijkse transacties
2.450 klanten

Meer weten?

Neem contact op met Tom Klein. Verantwoordelijk deze case.

Klanten realiseren zich vaak niet dat er in logistieke middelen veel geld omgaat. Je loopt (financieel) risico. Met Avalanche hebben we hiervoor dé oplossing en bovendien online gebruikersgemak.