Bexter

Bexter in de VS!

Om de week schrijft één van onze medewerkers een Bexter blog. Een rubriek met uiteenlopende onderwerpen, van wat er speelt bij de klant en trends in de markt tot een kijkje achter de schermen bij Bexter. Chester vertelt deze week over zijn zakenreis naar de Verenigde Staten.

Sinds november 2019 werk ik bij Bexter als Business Consultant voor TrackOnline, een hele uitdagende en afwisselende functie waarbij geen enkele dag of klant hetzelfde is. De uitdaging van deze veelzijdige functie zit hem voor mij in het kunnen doorgronden van de eisen en wensen van de klant en deze te vertalen naar de functionaliteiten in TrackOnline. TrackOnline wordt wereldwijd gebruikt en hierdoor kan het voorkomen we naar het buitenland afreizen om een klant te ondersteunen bij de opstart van het gebruik van TrackOnline. In dit geval was het de Verenigde Staten, spannend aangezien ik hier nog nooit eerder geweest was!

De heenreis

Zaterdagochtend was het zover, laatste spullen in de koffer, driedubbel checken of alles in de koffer zat en dan op weg naar Schiphol. We vlogen van Amsterdam naar Washington D.C., stapten over op een vlucht naar Orlando om vanaf daar nog een rit van twee uur naar ons hotel te maken. Na een reis van bijna 24 uur stonden we eindelijk op de plaats van bestemming: St. Petersburg in Florida.

Het klantbezoek

Drie dagen waren we op bezoek bij de klant, deze dagen bestonden uit een introductie, training en het in kaart brengen van de processen zodat alles optimaal op elkaar aansluit. In tegen stelling tot de grote vergadertafels die je in films ziet was het hier heel pittoresk en familiair, dit laatste is (zo bleek achteraf) direct ook kenmerkend voor de klant. Het team is als het ware een grote familie die overal samen de schouders onder zet en de ‘samen komen we verder’ mentaliteit heeft. Deze mentaliteit kwam vanaf het eerste moment naar voren, omdat de klant met de volle aandacht en proactief meedeed met de introductie en training. Mede hierdoor konden we na de eerste dag al zeggen dat de trip een succes was en de klant meer dan tevreden was.

Op de eerste dag gaven we een algemene introductie van Bexter en TrackOnline en begonnen we met de training. De tweede dag stond volledig in het teken van training en inrichting van de TrackOnline omgeving van de klant. Op de laatste dag begeleide ik het project waarbij we voornamelijk de laatste informatie inventariseerde en de klant begeleidde naar het zelfstandig uitvoeren van de dagelijkse taken die TrackOnline ondersteund.

Bigger is better

Naast hard werken, moest er ook gegeten worden en was er vrije tijd om Florida te ontdekken. In Amerika is een welbekende uitspraak: Bigger is Better. Al snel werd duidelijk waar deze uitspraak vandaan komt. Toen wij de McDonalds bezochten en het eten in ontvangst hadden genomen, bleek de cola van formaat XXL en de patat was zo groot dat we de helft net op kregen en dat terwijl we nog geen hap hadden genomen van de burger. Het ‘Bigger is better’ principe geldt overigens bijna voor alles; het eten, de auto’s, de gebouwen, de wegen en ga zo maar door.

Op aanraden van de klant brachten we een bezoek aan het mooie St. Pete Beach waar je uitkijkt over de golf van Mexico.

Al met al kan ik terugkijken op een zeer geslaagde trip. We vertrokken met een goed gevoel weer naar Nederland en hebben de klant goed op weg geholpen met TrackOnline.