Bexter

Hoe co-creatie en onze rethinking business logic benadering leidt tot innovatie in TrackOnline

Om de week schrijft één van onze medewerkers een Bexter blog. Een rubriek met uiteenlopende onderwerpen, van wat er speelt bij de klant en trends in de markt tot een kijkje achter de schermen bij Bexter. Deze week is het de beurt aan Kevin. Hij schrijft over co-creatie en het concept rethinking business logic en legt uit hoe Bexter dit toepast.

 

We leven in een digitaal tijdperk waarin de opkomst van de deeleconomie nieuwe manieren biedt om zaken te doen en met anderen om te gaan door de uitwisseling van goederen, diensten en zelfs kennis. Dit nieuwe type relatie is gebaseerd op samenwerking en vertrouwen en heeft invloed op hoe organisaties hun klanten betrekken bij hun processen van continue innovatie en verbetering.

 

Wat is co-creatie?

Hier verschijnt de term co-creatie als een groeiende methode die van toepassing is op verschillende delen van onze organisatie als een samenwerkingsoefening waarbij we hand in hand werken met onze klanten. Wij gebruiken co-creatie voor het creëren van coöperatieve ervaringen en dialoog met groepen klanten of potentiële klanten te starten. Hierdoor kunnen wij beter begrijpen hoe onze gebruikers de applicaties ervaren. Daarnaast wordt de klant op deze manier actief betrokken bij de definitie en waardepropositie van onze organisatie. Door creativiteit van klanten te versterken, ontstaan ​​innovatieve ideeën. Bexter doet dit door een klant een mock-up (een interactief voorbeeld) te geven, waardoor de eerste stap gezet is en je van het abstracte pad af kunt. Vaak helpt het door te werken met een initieel voorbeeld, zodat de fantasie niet de loop met een project gaat nemen.

 

Rethinking business logic

Bexter ziet co-creatie als de nieuwe manier voor het ontwikkelen van onze producten. Door klanten vroeg in de conceptvorming te betrekken, kunnen wij het slagingspercentage van onze productontwikkeling verbeteren. We noemen dit proces met onze klanten ook wel “rethinking business logic”. Wat het betekent? Stel je eens voor dat je niks hebt om jouw emballage- en leeggoedadministratie te regelen, hoe zou je het dan willen oplossen? Met deze gedachtegang, gericht op optimalisatie van processen, gaan wij in gesprek met huidige en nieuwe klanten. Op deze manier maak je een organisatie los van de “we doen dit al jaren zo” gedachtegang en ga je nadenken over de toekomst.

 

Bij Bexter vinden we dit één van de belangrijkste manieren om voortdurende innovatie en verbetering te garanderen. We ontwikkelen TrackOnline, ons emballage registratie platform in de cloud, samen met klanten als onderdeel van ons rethinking business logic initiatief. Hiermee willen we de algehele ervaring van de klant verbeteren en relevante en gepersonaliseerde producten en diensten aanbieden voor elke situatie, altijd en overal.

 

Bexter en rethinking business logic

De gedachtegang achter rethinking business logic van de creatie van de nieuwe website tot de conceptontwikkeling en het ontwerp van de nieuwe apps voor online emballage registratie, is mede gecreëerd door alle belanghebbenden (klanten, leveranciers, vervoerders, handelaren en poolers). Verder zijn innovatieve interfaces en de operationele processen ontworpen door te luisteren naar klanten en te kijken naar de manier waarop momenteel zaken in bestaande software wordt opgelost ten opzichte van de toekomstvisie.

 

Rethinking business met klanten

Bij Bexter organiseren we rethinking business sessies met klanten om nieuwe functies te bedenken, ontwikkelen en om de bestaande mogelijkheden in onze toepassingen voor online emballagebeheer te verbeteren. In de meest recente workshops zijn we bezig met het gemakkelijker maken van de smartphone app. Tijdens deze sessie staat de beleving van de eindgebruikers centraal. Daarnaast zijn we met klanten aan de slag gegaan om een model te bouwen dat het mogelijk maakt om automatische herbevoorrading te realiseren. Hierdoor genereert TrackOnline automatisch suggesties in je overzichten wat veel handmatig werk scheelt.

 

We willen en moeten blijven innoveren in deze 4e industriële revolutie[1]. Voornamelijk omdat organisaties steeds snellere en mooiere oplossingen zoeken. Wil jij weten hoe we met rethinking business logic en TrackOnline jouw organisatie klaar krijgen voor de toekomst? Stuur een e-mail naar sales@bexter.nl We zouden het geweldig vinden als je ons kan helpen te innoveren!

[1]https://www.weforum.org/agenda/2016/01/the-fourth-industrial-revolution-what-it-means-and-how-to-respond/