Bexter

Eén waarheid met één emballage registratie platform

Om de week schrijft één van onze medewerkers een Bexter blog. Een rubriek met uiteenlopende onderwerpen, van wat er speelt bij de klant en trends in de markt tot een kijkje achter de schermen bij Bexter. Deze week is het de beurt aan Diemer. Hij vertelt over hoe het luisteren naar onze klanten heeft geleid tot een nieuwe functionaliteit binnen TrackOnline.

Als product owner is het één van mijn taken om na te gaan welke problemen spelen in de markt, zodat wij bij Bexter hierop in kunnen spelen.

Om een stap vooruit te zetten, moet je ook naar het verleden kijken. Zo ook met de ontwikkeling van TrackOnline, de opvolger van Avalanche. Hierbij vragen wij ons af “Wat werkt goed en wat kan beter in deze applicatie”. Om aan de wens van de klant te voldoen, ga ik met hen in gesprek.

 Het is erg belangrijk om zo min mogelijk aannames te doen in dit proces. Tijdens de gesprekken kom je vaak achter problemen die je niet direct verwacht. Bovendien weten we met onze ervaring in emballage registratie wat er wel en niet mogelijk is. Met deze kennis maken we (emballage)software die het werkproces zo efficiënt en eenvoudig mogelijk maakt.

Verloren tijd en hoge kosten

Door gesprekken met klanten aan te gaan, te kijken hoe zij werken en nagaan waarom zij op die manier werken, kijken we hoe we onze Software as a Service kunnen verbeteren. Zo kwamen we erachter dat er een verandering moest plaatsvinden in de manier van communiceren. Het registreren en afstemmen van emballage was een communicatieve nachtmerrie. Veel tijd werd namelijk besteed aan het onderlinge contact over het afstemmen van saldo’s en transacties, middels e-mail of telefoon. De tijd die hiermee verloren gaat zorgt voor hoge kosten en kan leiden tot onnodige spanningen tussen de klant en hun relatie(s).

Het viel ons op dat organisaties die emballage met elkaar uitwisselen veel onderling contact hebben wanneer de emballage registratie niet gelijk is, dus wanneer er geen afstemming plaatsvindt. Door de emballage te registreren in TrackOnline, het digitale registratie platform voor emballage, heeft de klant overzicht in hun emballagestroom.

Eén waarheid in één platform

Met TrackOnline wilden we het gebruiksgemak verhogen, en de kans op miscommunicatie verminderen. Met de nieuwste functionaliteit TrackOnline CONNECT maken we digitaal samenwerken tussen organisaties die emballage met elkaar uitwisselen mogelijk.

In TrackOnline zijn de emballagetransacties real-time inzichtelijk. Zo ziet de klant hoeveel emballage binnenkomt en hoeveel emballage eruit gaat. Op die manier kan een transactie geaccepteerd worden of niet, wanneer deze niet klopt. Met TrackOnline CONNECT kijken de relaties van onze klanten gratis mee in één platform naar dezelfde data. Bovendien biedt het platform een chatfunctie binnen de emballagetransactie. De chatfunctie zorgt voor een gerichte manier van communiceren over de transactie, minder miscommunicatie en op die manier blijft er meer geld en tijd over voor andere werkzaamheden.

Heb je vragen over de laatste ontwikkelingen van TrackOnline? Neem dan contact op met Diemer. Samen met jouw relatie(s) gebruik maken van dit platform en kijken naar dezelfde informatie? Nodig jouw relatie(s) uit voor TrackOnline CONNECT!