Bexter

Goede voornemens: emballage op orde!

Voor het nieuwe jaar worden veelal goede voornemens gesteld. Je stelt ze op om voor jezelf doelen te stellen en het nieuwe jaar fris te beginnen. Van gezonder eten en afvallen tot stoppen met roken. Organisaties stellen geen goede voornemens op, maar doelen. Van meer conversie in een jaar tot de klantbinding verhogen en groeien in personeelsaantallen. Met de organisatiedoelen in het achterhoofd stellen we vijf goede voornemens op voor 2021. Welke ga jij volhouden dit jaar?

 

Duurzamer werken

Krijg een groen(er) imago, door je als organisatie in te zetten voor het milieu. Steeds meer wetten en regelgeving verplichten het om duurzaam te worden. Bovendien is duurzaam ondernemen langzamerhand geen trend meer, maar een must. Het beheren van (herbruikbare) emballage zoals karren, platen en plastic pallets is een stap in de goede richting. Het verbruik van eenmalige emballage daalt, het duurzaam beheren van herbruikbare emballage draagt bij aan de circulariteit en door de emballage aantallen bij te houden en te volgen in een online systeem is de kans op verlies verkleind.

 

De samenwerking met (klant)relaties verbeteren

Wanneer je emballagetransacties met (klant)relaties regelt, is het je niet vreemd dat er discussie worden gevoerd. Vaak gaan deze discussies over aantallen van missende emballage, wie verantwoordelijk is voor de emballage of fustbonnen die onleesbaar of kwijtgeraakt zijn. Voorkom deze discussies door met jouw (klant)relatie naar dezelfde emballage data te kijken. Met deze real-time informatie ben je beiden op de hoogte en zijn de discussies verleden tijd. Het maakt je werk een stuk aangenamer en verbetert de samenwerking.

 

Minder (emballage)kosten maken

De kosten voor emballageverliezen zijn hoog. Daar ben je waarschijnlijk kortgeleden nog aan herinnerd, toen je de jaarsaldo’s bekeek en daarmee ook de emballage kostenpost. Met emballageverliezen gaan kosten gepaard, is het dan niet vanwege gehuurde emballage die je verliest als nieuwe emballage die gekocht moet worden.

Met een online registratie systeem, zoals TrackOnline, krijg je grip op de emballagestroom en weet je altijd hoeveel emballage waar staat. Op die manier kom je aan het eind van het jaar niet voor verrassingen te staan, maar weet je precies waar je staat. Sterker nog, je kan zien waar verbeteringen gemaakt kunnen worden, bijvoorbeeld door minder lege kilometers te rijden of door de emballage effectiever in te zetten.

 

Minder tijd kwijt zijn aan administratie

Onleesbare transactiebonnen over emballage aantallen of discussies met klanten omdat je er een aantal mist, zorgen ervoor dat je toch meer tijd kwijt bent aan de emballage administratie. Vaak meer dan je zou willen. Laat staan als je emballage verliest en wil uitzoeken waar ze zijn, dan stop je er nog meer tijd in. Tijd is iets dat je niet terugkrijgt, daarom wil je deze zo efficiënt mogelijk besteden en niet aan de bovenstaande zaken. Door altijd te weten waar jouw emballage is, hoef je niet meer op zoek naar de emballage verliezen. Met het online registreren van de emballage transacties, voorkom je de frustratie van onleesbare handschriften, want het is allemaal digitaal.

 

Aan de slag met jouw goede voornemens? Zoals je kunt lezen, TrackOnline helpt je om je dit jaar te houden aan de goede voornemens. Voor vrijblijvend advies neem contact met ons op. Liever direct 30 dagen gratis aan de slag, zonder ergens aan verbonden te zitten, dat kan natuurlijk ook. Vraag dan een trial aan.