Bexter

Overstappen van Avalanche naar TrackOnline: het proces

Met TrackOnline als opvolger van Avalanche wordt de stap gezet naar digitaal samenwerken. Wat begon met een idee op een zolderkamer groeide uit tot veelgebruikte software om emballage te beheren: Avalanche. Vorig jaar schreven we al over de eerste klant die de overstap maakt van Avalanche naar TrackOnline. In een aantal artikelen neem ik je mee in het overstapproces.

Het overstapproces

De keuze om over te stappen gaat niet over één nacht ijs. Als één van de eerste nam Quattro Plant de keuze om over te stappen naar TrackOnline. “Destijds kwamen de functionaliteiten van Avalanche dichtbij de wensen van Quattro Plant. Nu waren wij op zoek naar software die de diversiteit van registraties eenvoudig verwerkt in combinatie met moderne communicatiemogelijkheden, zoals de chatfunctie. Zo kwamen we bij TrackOnline uit”, aldus Peter van Gijlswijk, directeur van Quattro Plant over de overstap van Avalanche naar TrackOnline.

Het overstapproces hebben we opgedeeld in zes stappen. Komende weken behandel ik elke stap in één of meerdere artikelen.

Stap 1: één van onze experts komt TrackOnline introduceren, zo gaan zij langs bij alle Avalanche klanten. Wil je dat deze introductie snel plaatsvindt? Neem dan contact met ons op en dan plannen we samen een afspraak in. In deze demonstratie legt de expert uit hoe TrackOnline werkt ten opzichte van Avalanche.

Stap 2: de huidige Avalanche database wordt opgeschoond. Onder andere worden alle namen en nummers gecontroleerd.

Stap 3: de processen in TrackOnline nemen we door met de gebruikers, die iedere dag met TrackOnline bezig (gaan) zijn.

Stap 4.1: de laatste (administratieve) boekingen in Avalanche worden gemaakt door de klant om een laatste saldo afstemming te doen, zodat de actuele saldo’s in het systeem staan.

Stap 4.2: de Avalanche database wordt opgestuurd naar Bexter. Wanneer de klant Avalanche on premise heeft, wordt deze door de klant gestuurd naar Bexter’s supportafdeling. Als de klant Avalanche Azure heeft, dan kan Bexter de kopie maken.

Stap 5: een ontwikkelaar van Bexter zet de Avalanche gegevens over naar het TrackOnline account.

Stap 6: nu kan de klant, met ondersteuning van een TrackOnline expert, alle basisprocessen doorlopen voor een succesvolle emballage registratie. Als het testen is uitgevoerd en goedgekeurd, kan de klant naar de laatste stap.

Stap 7: de overstap is gemaakt en de administratie kan voortgezet worden in TrackOnline. De TrackOnline experts blijven paraat ter ondersteuning.

“Destijds kwamen de functionaliteiten van Avalanche dichtbij de wensen van Quattro Plant. Nu waren wij op zoek naar software die de diversiteit van registraties eenvoudig verwerkt in combinatie met moderne communicatiemogelijkheden, zoals de chatfunctie. Zo kwamen we bij TrackOnline uit”

Peter van Gijlswijk, Quattro Plant

Voordelen van overstappen naar TrackOnline

De goede elementen van Avalanche zijn in een nieuw digitaal jasje gestopt: TrackOnline. We weten dat de overstap van Avalanche naar TrackOnline een overstap is waar men huiverig voor is. Niet zo gek, want het is een overstap die zorgt voor een iets andere werkwijze. Een verandering van werkwijze is en blijft een verandering. Door deze verandering te beschouwen als onderdeel van wat er al was, zie je in dat het veel voordelen met zich meebrengt:

  • Updates zijn verleden tijd; TrackOnline is een Software as a Service (SaaS). Dit houdt in dat het product een service is. Hierdoor hoef je als gebruiker niet meer te updaten en deze te testen. Dit wordt achter de schermen gedaan door ons.
  • 24/7 toegang tot TrackOnline; TrackOnline is een cloudbased software, waardoor je (mits je een internetverbinding hebt) altijd en overal toegang hebt tot het beheren van jouw emballagestroom.
  • Moderne communicatiemogelijkheden; met TrackOnline kan je eenvoudig in een transactie een chatbericht sturen naar jouw relatie.
  • Toegang op meerdere apparaten; Hierbij kan je denken aan toegang op mobiele telefoons en tablets door middel van de TrackOnline applicatie en meerdere computers.
  • Digitale handtekening onder (transactie)documenten; met de mobiele applicatie van TrackOnline kan een document ter plekke digitaal worden ondertekend.
  • Eenvoudig digitaal samenwerken; met TrackOnline CONNECT kan je jouw relatie(s) uitnodigen om te kijken naar dezelfde data. Dat zorgt voor minder heen en weer bellen en mailen.
  • Meedenken met TrackOnline; Geregeld kijken wij met klanten mee en vragen we om feedback. Op die manier worden nieuwe functionaliteiten ontwikkeld.
  • Altijd de laatste versie; Avalanche is een software die op een computer geïnstalleerd moet worden, beter bekent als On Premise. We blijven TrackOnline ontwikkelen en omdat het cloudbased is, blijf je beschikken over de laatste versie van de software.

Zet de stap naar digitaal samenwerken

Wil je zelf de overstap maken van Avalanche naar TrackOnline? Laat één van onze experts contact met je opnemen, om te bespreken wat de mogelijkheden voor jou zijn. Stuur een bericht en zij nemen zo snel mogelijk contact met je op.